Zespół Szkół nr 110 dla Dzieci Przewlekle Chorych
Zespół Szkół nr 110 dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Szpitalu Klinicznym im. Karola Jonschera w Poznaniu
Godło Orła Białego

Wydarzenia

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ (zad. 24 – Kochamy naszą planetę).

Uczniowie szkoły podstawowej uczestniczyli w zajęciach proekologicznych związanych z akcją Sprzątania Świata. Wykonali plakat zachęcający do udziału w akcji.
 
 

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. 13 – Mistrzowie Pędzla)

Jesienne inspiracje Alfonsem Muchą, Gustavem Klimtem i Tomaszem Sętowskim – prace licealistów.
 

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. 14 – Najpiękniej maluję)

Przedszkolaki zapoznały się dziełami Wincenta Van Gogha  oraz tworzyły reprodukcje jego dzieła  pt.:” Słoneczniki”.

 

**************************************************************************************************

 

Moduł  III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ (zad. 1 – Kodeks dobrego zachowania)

W ramach projektu „Z kulturą mi do twarzy” uczniowie edukacji wczesnoszkolnej i starszych klas szkoły podstawowej przypomnieli sobie zasady prawidłowego zachowania się w szkole, poza nią, na przejściu dla pieszych, w miejscach publicznych oraz zasady wzajemnego szacunku wobec rówieśników, osób starszych oraz zwierząt. Uczniowie podczas zajęć stworzyli swój Kodeks Dobrego Zachowania.
 

 

**************************************************************************************************

 

Moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE (zad. nr 18 – Moja okolica)

Uczniowie naszej szkoły wykonali zadania pt.: „Moja okolica”. Dzieci miały przyklejone na kartkach zdjęcie z elementem okolicy, natomiast resztę krajobrazu musiały same dorysować według własnego wyobrażenia. Technika wykonywanych prac była dowolna. Powstały bardzo piękne i urokliwe jesienne krajobrazy.

**************************************************************************************************

 

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ (zad. nr 3 – Siła bajek)

Odkrywając siłę bajek i wspólnego czytania świętowaliśmy Dzień Postaci z Bajek.

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 9 – Tanecznym krokiem – wykonanie tańca do muzyki klasycznej. ludowej lub filmowej)

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 1 – W magicznym świecie dźwięków)

Poznajemy instrumenty muzyczne.

**************************************************************************************************

 

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 18 – Herbatka u króla)

Poznawaliśmy i próbowaliśmy herbaty: niebieską, białą, zieloną, czerwoną, żółtą i ulubiona królowej Elżbiety. Dowiedzieliśmy się od kiedy herbata gości w Europie, ile herbaty piją Polacy, a także gdzie są najlepsze plantacje  herbat i jak ją zbierać. Wiemy, że 3 tysiące liści jest potrzebne do kilograma herbaty. Poznaliśmy tradycyjną herbatkę z przysmakami o tzw. 5 o’clock.
 

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 25 – Dzień spagetti)

W ramach Nietypowych Świąt uczniowie uczestniczyli w Światowym Dniu Spaghetti. Poznali oni różne rodzaje makaronów ( wstążki, świderki, nitki, pene) oraz sosów. Dzieci poznały też przepis na domowy makaron. Odwiedziliśmy też wirtualnie Włochy – kraj słynący ze spaghetti. Na koniec zajęć uczniowie zamienili się w szefów kuchni zajmując się sztuką przygotowania spaghetti z różnych materiałów plastycznych (plastelina, modelina).

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 19 – Smerfne zabawy i gofry)

W ramach projektu odbyły się zajęcia edukacji wczesnoszkolnej pt. :”Smerfne zabawy i gofry. Z wizytą w Belgii”. Uczniowie mieli okazję poznać informacje dotyczące tego kraju oraz historię powstania Smerfów. Rozwiązywali zadania i z radością obejrzeli odcinek kultowego serialu.

Podczas innych zajęć uczniowie odbyli wirtualną podróż do Belgii. Młodzież poznała tajniki belgijskiej kultury, a także sprawdzała swoją wiedzę o jednej z najbardziej znanych kreskówek na świecie, jaką są „Smerfy”. Na koniec zajęć była także okazja skosztowania jednego z belgijskich przysmaków- gofrów.

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 10 – Dzień pizzy)

**************************************************************************************************

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZNUJĘ (zad. nr 9 – Młodsi starszym pomagają)

Na zajęciach przeprowadzona została pogadanka na temat problemów osób starszych. Uczniowie mieli możliwość wczuć się w osobę starszą za pomocą obciążników i specjalnych okularów, które utrudniały poruszanie się. Powstał też plakat o tym, w jaki sposób można pomóc osobie starszej w jej codziennym funkcjonowaniu.

 

 

 

Rozmiar czcionki
Kontrast