DBI 2025

Dla uczniów klas 4–8 i szkół ponadpodstawowych zorganizowano zajęcia edukacyjne poświęcone higienie cyfrowej. Podczas lekcji „Chill w realu” uczniowie poznali zjawiska takie, jak doomscrolling, FOMO czy nomofobia, ucząc się rozpoznawać i ograniczać negatywne nawyki online. W ramach spotkania „Wiele ekranów i wiele zagrożeń” omawiano bezpieczeństwo cyfrowe, ochronę prywatności oraz wpływ nadmiaru ekranów na zdrowie psychiczne i relacje. Z kolei na zajęciach „Dopamina: jak zyskać kontrolę nad technologią?” uczestnicy aktywnie badali reakcje mózgu na technologie i uczyli się, jak świadomie zarządzać swoim czasem online.
W klasach 1–3 odbyły się zajęcia poświęcone bezpieczeństwu w Internecie. Dzieci dowiedziały się, jak chronić swoją prywatność, unikać szkodliwych treści, rozpoznawać fałszywe informacje oraz jak reagować na przejawy cyberprzemocy. Uczniowie poznali zarówno pozytywne strony korzystania z Internetu, jak i potencjalne zagrożenia, ucząc się, jak mądrze i odpowiedzialnie poruszać się w świecie online.