Zespół Szkół nr 110 dla Dzieci Przewlekle Chorych
Zespół Szkół nr 110 dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Szpitalu Klinicznym im. Karola Jonschera w Poznaniu
Godło Orła Białego

Wydarzenia

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA  ( zad. 5 – Olimpiada sportowa ) 

Dzięki wizycie brązowego medalisty w zapasach klasycznych Tadeusza Michalika została przybliżona idea igrzysk olimpijskich.

 

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ  ( zad. 11 – Tajemnice teatru ) 

Uczniowie  zostali zaznajomieni z historią teatru starożytnego. Poznali podstawowe terminy takie jak : aktor, rezonator głosu, scenografia, widownia.

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ  (zad.1 – W magicznym świecie dźwięków )

Uczniowie  zapoznali się z różnymi instrumentami, ich wyglądem i brzmieniem. Poznali melodie charakterystyczne dla Polski i Rumunii.

 

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ  (zad.9  – Śladami przeszłości) 

W ramach akcji „BohaterOn”, tym razem słuchaliśmy wywiadów z potomkami powstańców oraz wirtualnie zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Cytaty widoczne na zdjęciach pochodzą z książki „Wojna”  J.J. Letria. Polecamy!
 

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ  (zad.11 –  Tajemnice teatru)

W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z Kulturą mi do twarzy” uczniowie edukacji wczesnoszkolnej zapoznali się z elementami teatru. Poznali teatr kukiełkowy  oraz  teatr pacynek. Po obejrzeniu spektaklu sami próbowali  swoich sił aktorskich. 

 

 

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ  (zad. 5 – Sztuka łączy wszystkich)

W ramach projektu „Z kulturą mi do twarzy” uczniowie wykonali zakładki do książek dla seniorów z Domu Dziennego i Całodobowego „Bunia” w Ķościanie. Zakładki powstały z wykorzystaniem techniki decoupage.

 

 

 Moduł  III – KOCHAM LUBIĘ SZNUJĘ  (zad. 3 – Siła bajek)

W ramach przybliżenia bajek, budujących odczuwanie empatii uczniowie czytali fragmenty książki pt.: „Wszystkie kolory tęczy”  oraz  poznawali baśnie z całego świata:  „Jedwabne wątki. Baśnie z Dalekiego Wschodu” Luigi Dal Cin. 

 

Moduł IV -KULTURY ŚWIATA  (zad. 6 – Portfolio na Olimpie)

W ramach projektu  uczniowie z liceum  stworzyli Portfolio  z Olimpu. Poznając mitologię grecką, atrybuty bohaterów mitologii greckiej stworzyli swoją własną górę Olimp.

 

Moduł IV -KULTURY ŚWIATA  (zad. 6 – Portfolio na Olimpie)

Kolejne zajęcia poświęcone kulturze antycznej.

                                         

 

 

 

Moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE  (zad. 12 – Do Hymnu)

W ramach akcji „Szkoła do hymnu”, dla uczczenia rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości śpiewaliśmy „Mazurka Dąbrowskiego”.

Szkoła do hymnu   

 

 

 

Moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE  (zad. 1 – Piękno tradycji)

Uczniowie poznali  Bamberkę i  historię Bambrów w Poznaniu. 
 

Wielkopolska – tradycje, zwyczaje, kultura

 

 

Moduł II –  TU JEST MOJE MIEJSCE  (zad. 8 –  Dzień wspomnienia i zadumy) 

Uczniowie naszej szkoły „na odległość” odwiedzili miejsca zadumy i wspomnień, gdzie zostali pochowani słynni Polacy.
 

Śladami hymnu narodowego

 

 

Moduł  II – TU JEST MOJE MIESJCE  (zad.10 – Pejzaże Polski)

Pejzaże Polski w pracach naszych uczniów w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ” Z kulturą mi do twarzy”.

 

Moduł III -KOCHAM LUBIĘ  SZANUJĘ   (zad. 20 – Nie ma dzieci są ludzie) 

W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ” Z kulturą mi do twarzy” obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Uczniowie poznali postać i twórczość Janusza Korczaka. Wspólnie tworzyliśmy też galerię praw dziecka.
 
 

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ   (zad. 11 – Tajemnice teatru) 

Zajęcia pod hasłem „Wokół teatru”: pantomima, charakteryzacja i inne ważne pojęcia związane z teatrem i jego historią.
 

 

Moduł IV- KULTURY ŚWIATA  (zad. 4 – Sałatka grecka, zad. 11 Quiz wiedzy) 

Uczniowie wykonali na zajęciach sałatkę grecką  oraz  wzięli udział w quizie podsumowującym wiedzę z mitologii greckiej. 
 
 
 
 

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ  (zad. 11 – Z kulturą przy stole, zad. 12 Savoir vivre przy stole) 

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia nasi mali uczniowie poznali zasady savoir-vivre, czyli jak prawidłowo zachować się przy stole wigilijnym.

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ  (zad. 4 – Wśród nocnej ciszy)

Na jednym z oddziałów przeprowadzono wspólne kolędowanie. Był czas na gry oraz śpiewanie  kolęd i pastorałek.

 

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA  (zad. 3 – Chiński smok)

Uczniowie zapoznali się z chińskim kalendarzem roku oraz wykonali z papieru smoka.

 

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ  (zad. 4 – Wśród nocnej ciszy)

Wspólne kolędowanie – Orszak Trzech króli.

 

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ  (zad. 1 Kodeks dobrego zachowania)

Uczniowie na zajęciach ustalili zasady panujące w grupie na oddziale.

 

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ  (zad. 10 Kochamy babcie i dziadków)

 Uczniowie naszej szkoły przygotowali prezenty i podarunki z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA  (zad. 9 Egipski szyfr)

Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej zapoznali się z hieroglifami egipskimi, rozszyfrowywali ukryte pod hieroglifami zadania i informacje dotyczące  kultury egipskiej.

 

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ  (zad. 6 Zaświeć na niebiesko)

W ramach Światowego Dnia Świadomości Wiedzy o Autyzmie uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach  dotyczących pogłębienia wiedzy o autyzmie.

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZNIJĘ  ( zad. 2 Tydzień uprzejmości ) 

Na jednym z oddziałów w ramach projektu Z Kulturą mi do twarzy  odbywa się Tydzień życzliwości. Powstał łańcuch życzliwości.
Jego ogniwa składają się z  przykładów uprzejmości i dobra, które każdy z nas może dać drugiemu człowiekowi.
 

 

Moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE  ( zad. 2 Warsztaty ludowe ) 

Moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE  ( zad. 6 Magia uliczek, zad.13 Moja okolica.) 

Wybraliśmy się w wirtualną podróż po uliczkach Poznania. Najpiękniejsze zakątki miasta, najbardziej znane kamieniczki i ratusz uwieczniliśmy w rysunkowym albumie.

 

Nasza szkoła zakończyła udział w edycji II Międzynarodowego Projektu Szkolnego ” Z kulturą mi do twarzy”. Z dumą prezentujemy certyfikat zdobyty za udział w projekcie. W ramach projektu zrealizowaliśmy ponad 30 zadań z 4 modułów. W projekcie w ciągu całego roku szkolnego wzięło udział około 80 uczniów. Czekamy już na III edycję.