Zespół Szkół nr 110 dla Dzieci Przewlekle Chorych
Zespół Szkół nr 110 dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Szpitalu Klinicznym im. Karola Jonschera w Poznaniu
Godło Orła Białego

Wydarzenia

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ (zad. 24 – Kochamy naszą planetę).

Uczniowie szkoły podstawowej uczestniczyli w zajęciach proekologicznych związanych z akcją Sprzątania Świata. Wykonali plakat zachęcający do udziału w akcji.
 
 

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. 13 – Mistrzowie Pędzla)

Jesienne inspiracje Alfonsem Muchą, Gustavem Klimtem i Tomaszem Sętowskim – prace licealistów.
 

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. 14 – Najpiękniej maluję)

Przedszkolaki zapoznały się dziełami Wincenta Van Gogha  oraz tworzyły reprodukcje jego dzieła  pt.:” Słoneczniki”.

 

**************************************************************************************************

 

Moduł  III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ (zad. 1 – Kodeks dobrego zachowania)

W ramach projektu „Z kulturą mi do twarzy” uczniowie edukacji wczesnoszkolnej i starszych klas szkoły podstawowej przypomnieli sobie zasady prawidłowego zachowania się w szkole, poza nią, na przejściu dla pieszych, w miejscach publicznych oraz zasady wzajemnego szacunku wobec rówieśników, osób starszych oraz zwierząt. Uczniowie podczas zajęć stworzyli swój Kodeks Dobrego Zachowania.
 

 

**************************************************************************************************

 

Moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE (zad. nr 18 – Moja okolica)

Uczniowie naszej szkoły wykonali zadania pt.: „Moja okolica”. Dzieci miały przyklejone na kartkach zdjęcie z elementem okolicy, natomiast resztę krajobrazu musiały same dorysować według własnego wyobrażenia. Technika wykonywanych prac była dowolna. Powstały bardzo piękne i urokliwe jesienne krajobrazy.

**************************************************************************************************

 

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ (zad. nr 3 – Siła bajek)

Odkrywając siłę bajek i wspólnego czytania świętowaliśmy Dzień Postaci z Bajek.

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 9 – Tanecznym krokiem – wykonanie tańca do muzyki klasycznej. ludowej lub filmowej)

**************************************************************************************************

 

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 1 – W magicznym świecie dźwięków)

Poznajemy instrumenty muzyczne.

**************************************************************************************************

 

Moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE (zad. nr 16 – Do hymnu)

Wspólne odśpiewanie hymnu.

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 6 – Wśród nocnej ciszy)

Wspólne kolędowanie. 
 

**************************************************************************************************

 

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 18 – Herbatka u króla)

Poznawaliśmy i próbowaliśmy herbaty: niebieską, białą, zieloną, czerwoną, żółtą i ulubiona królowej Elżbiety. Dowiedzieliśmy się od kiedy herbata gości w Europie, ile herbaty piją Polacy, a także gdzie są najlepsze plantacje  herbat i jak ją zbierać. Wiemy, że 3 tysiące liści jest potrzebne do kilograma herbaty. Poznaliśmy tradycyjną herbatkę z przysmakami o tzw. 5 o’clock.
 

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 25 – Dzień spagetti)

W ramach Nietypowych Świąt uczniowie uczestniczyli w Światowym Dniu Spaghetti. Poznali oni różne rodzaje makaronów ( wstążki, świderki, nitki, pene) oraz sosów. Dzieci poznały też przepis na domowy makaron. Odwiedziliśmy też wirtualnie Włochy – kraj słynący ze spaghetti. Na koniec zajęć uczniowie zamienili się w szefów kuchni zajmując się sztuką przygotowania spaghetti z różnych materiałów plastycznych (plastelina, modelina).

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 19 – Smerfne zabawy i gofry)

W ramach projektu odbyły się zajęcia edukacji wczesnoszkolnej pt. :”Smerfne zabawy i gofry. Z wizytą w Belgii”. Uczniowie mieli okazję poznać informacje dotyczące tego kraju oraz historię powstania Smerfów. Rozwiązywali zadania i z radością obejrzeli odcinek kultowego serialu.

Podczas innych zajęć uczniowie odbyli wirtualną podróż do Belgii. Młodzież poznała tajniki belgijskiej kultury, a także sprawdzała swoją wiedzę o jednej z najbardziej znanych kreskówek na świecie, jaką są „Smerfy”. Na koniec zajęć była także okazja skosztowania jednego z belgijskich przysmaków- gofrów.

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 10 – Dzień pizzy)

**************************************************************************************************

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZNUJĘ (zad. nr 9 – Młodsi starszym pomagają)

Na zajęciach przeprowadzona została pogadanka na temat problemów osób starszych. Uczniowie mieli możliwość wczuć się w osobę starszą za pomocą obciążników i specjalnych okularów, które utrudniały poruszanie się. Powstał też plakat o tym, w jaki sposób można pomóc osobie starszej w jej codziennym funkcjonowaniu.

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 18 – Świętujemy Dzień Teatru, zad. 20 – Teatr lalek)

W ramach projektu „Z kulturą mi do twarzy” oraz z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, który obchodzimy 27.03, teatrzyk Kroplóweczka przedstawił spektakl pt.: „Wiosna tuż, tuż ”. Po zakończeniu przedstawienia uczniowie odgadywali zagadki związane z wiosną, roślinnością oraz zwierzętami. Mieli możliwość samemu odegrać krótka scenkę, oraz przygotowywali kukiełkę w formie Pani Wiosny.

 

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 25 – W krainie legend)

W ramach projektu z „Kulturą mi do twarzy” w naszej szkole odbyły się zajęcia dotyczące legend polskich. Uczniowie poznawali legendy, rozwiązywali quizy i wykonywali ilustracje. Uwspółcześniali znane wersje.

 

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 21 – Dawno, dawno temu, za górami, za lasami…)

Uczniowie na oddziałach szpitalnych wspólnie wymyślali opowiadania: „Dawno, dawno temu, za górami, za lasami …” Pomysłowe zwroty akcji ciekawie i kolorowo ilustrowali. 
 

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 24 – Sny Andersena)

Podczas zajęć uczniowie wykonywali ilustracje do znanych baśni Andersena.

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 23 – Urodziny Andersena)

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 6 – Portfolio na Olimpie)

**************************************************************************************************

Moduł III – KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ (zad. nr 29 – Bezpieczni w sieci)

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 31 – Międzynarodowy Dzień książki dla Dzieci)

Obchody Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci  „Jestem Książka, Czytaj mnie „. Uczniowie poznali przesłanie listu Vagelisa  Iliopoulosa z okazji Międzynarodowego Dnia Książki oraz książki jego autorstwa. Na koniec zajęć tworzyli okładki do książki swojego życia. 
 

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 25 – Zadanie dowolne – Dzień Św.Patryka. Podróż do Irlandii)

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 25 – Z wizytą w Izraelu)

Uczniowie jednego z oddziałów poznawali tajniki kultury żydowskiej. Było to bardzo inspirujące spotkanie, podczas którego przedstawione zostały zwyczaje i tradycje żydowskie. Po zajęciach, w rytmie muzyki żydowskiej, był czas na degustację macy i cebularza, które wywodzą się z kuchni żydowskiej, a także na przyjrzenie się z bliska symbolom religii i tradycji żydowskiej.
 

 

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 12 – Piasek pustyni)

Podczas zajęć odbyła się pogadanka o tym, gdzie znajdujemy piasek, jakiego jest koloru, do czego możemy go używać. Dzieci oglądały filmiki, na których artyści „rysują” piaskiem na szkle. Uczniowie pisali palcem na piasku literki, cyferki, imiona, rozwiązywali działania oraz wykonali prace plastyczne z jego użyciem.

 

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 12 – Śladami przeszłości – wizyta w muzeum)

Nasza szkoła kolejny raz przyłączyła się do ogólnopolskiej kampanii Muzeum Polin – Akcji Żonkil pod hasłem  „Łączy nas pamięć”. Uczniowie mieli okazję poszerzyć wiedzę o sytuacji w getcie i samym powstaniu, poznali także postać Marka Edelmana, jednego z przywódców powstania. Obejrzeliśmy premierę animacji „Zdążyć przed Panem Bogiem”, opartą na motywach reportażu Hanny Krall i wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na najważniejsze pytania stawiane przez reporterkę jak i samego Edelmana. Sami wykonali zakładki, których tematyka nawiązywała do walczącej Warszawy.
 
 

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 4 – Sałatka grecka – grecka uczta bogów)

**************************************************************************************************

Moduł I – W KRAINIE MUZ (zad. nr 31 – Fotografia nieoczywista)

Uczniowie za pomocą aparatu fotograficznego w tabletach  odkrywali przedmioty codziennego użytku, które „w oku obiektywu” stają się nieoczywiste. Przykładem może być kwiat ukryty w dnie wazonu czy tkaniny widoczne przez butelkę z wodą.
 
 

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 3 – Chiński smok)

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 15 – Niezwykłą sztuka origami)

**************************************************************************************************

Moduł IV – KULTURY ŚWIATA (zad. nr 11 – Egipskie szyfry)

Zgłębialiśmy tajniki egipskiego pisma i mieliśmy okazję pisać wiadomości przy użyciu hieroglifów i tabletów. W dalszej części zajęć poznawaliśmy najbardziej znane w historii szyfry, a następnie za ich pomocą rozwiązywaliśmy zaszyfrowane wiadomości.